vineri, 3 februarie 2012

Prajitura cu jeleu

Imi place sa ascult Vunk ( fostul Vank).  Prima melodie a lor pe care am auzit-o a fost ’’Prajitura cu jeleu’’  si…coincidenta sau nu, prima prajitura pe pare am reusit sa o fac si sa fie cum trebuie ( adica:  si gustoasa si aspectoasa) este …PRAJITURA CU JELEU !
 Pai daca tot ma laud, pe ritmurile melodiei, am sa descriu mai jos cum se face.
Prajitura cu jeleu este o prajitura la rece, usoara si rapida ! Si nu dai gres cu ea niciodata ( ca deaia am si reusit s-o fac!)
 Ingrediente:
1-2 pachete de biscuiti
1 pahar lapte rece
 1 cutie smantana 15% ( 200ml)-tnuva
1 cutie branza 9% (250g)-tnuva
Zahar 4-5 linguri cu varf
Jeleu 1-2 cutii

 Biscuitii se inmoaie in lapte( scurt) pe ambele parti  si se aseaza unul langa altul intr-o tava , astfel incat sa se acopere toata suprafata tavii. Tava poate sa fe si din plastic, dar e de preferat sa  nu aibe colturile rotunjite, pentru ca nu se aseaza bine bicuitii. Deci, o tava cu colturile drepte!

 Tava mea are dimensiunile 20/30 cm. si o inaltime de 6 cm.
Intr-un castron se pune smantana , branza 9% ( care e tot un fel de smantana) si zaharul. Se amesteca  cu lingura pana se topeste zaharul  ( 4-5 minute).

Amestecul obtinut se rastoarna peste  biscuiti. Se intinde uniform astfel incat sa fie acoperiti toti biscuitii.



Apoi se pune inca un strat de biscuiti (tot la fel, inmuiati in lapte) peste amestec.

Se pot adauga fructe taiate ( capsuni, mure).

Se prepara jeleul ( dupa indicatiile de pe pachet) si se rastoarna in tava.



 Se lasa 10 minute sa se intareasca jeleul, dupa care se da la frigider 1-2 ore.

Mmmm… ce bunatate !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu